donderdag 8 mei 2014

Mijn eerste 'eigen design' is een feit! (Weliswaar voor zoiets simpels als een kussensloop, maar men moet ergens beginnen, toch?)

Eigenlijk houden mijn vriend en ik helemaal niet van sierkussens op de bank. Ze liggen altijd in de weg, nemen het 'strakke' weg van een bank en stiekem vinden we ze gewoon een beetje 'burgerlijk'. Wat deed me dan toch laatst besluiten dat we er nu beslist twee nodig hadden voor op onze bank? Was het, zoals ik mijn vriend overtuigde, omdat ik altijd tegen de armleuning aanzit en die toch echt een beetje hard is voor mijn rug...? Of was het misschien omdat ik een naai-idee had en de materialen om het te realiseren...?

Hoe het ook zij, er prijken nu heel burgerlijk twee kussentjes in zelfgemaakte kussenslopen op onze bank (passend bij de poef en de gordijnen ook nog...). En het zit inderdaad wel wat comfortabeler. Maar vooral kan ik er niet genoeg van krijgen om naar ze te kijken. Want ik vind ze zo mooi...

Kussen met paspel zonder rits

Zeker niet het moeilijkste wat ik ooit maakte, maar toch ben ik hier een beetje trots op. Niet alleen omdat ze erg goed lukten in uitvoering: het paspel zit er mooi in, zelfs bij de hoekjes; nergens zijn plooitjes te bekennen; de slopen werden daadwerkelijk vierkant, en dat alles zonder iets te hoeven lostornen en opnieuw stikken.


Maar vooral een beetje trots, omdat ik voor het eerst iets maakte wat niet uit een handleiding komt. Eigen ontwerp, zeg maar. Ik had een idee in m'n hoofd en ik heb het uitgevoerd en het werd nog wat ook! Dat smaakt naar meer!


Het geheim achter het 'design' van de kussens zit 'm in de poef. Voor de bovenkant van de poef had ik een grote cirkel geknipt uit de bloemenstof. De ronding in de kussens is dus gewoon ontstaan door delen van dat cirkelvormig gat in mijn bloemenstof te 'hergebruiken' en er een stukje groene stof aan te naaien. Dat kostte overigens wel wat meer ruimtelijk inzicht dan ik verwacht had, twee stofjes met een ronding erin aan elkaar naaien, zonder zichtbaar stiksel. En helemaal zonder handleiding heb ik het eigenlijk ook weer niet gedaan. Voor het algemene idee van een kussensloop zonder rits en met paspel gebruikte ik deze duidelijk tutorial.

Om af te sluiten nog een paar foto's van onze 'zithoek' nu, en van de poef, die inmiddels goed gevuld is met al onze overvloedige dekbedden en kussens, na het samenvoegen van onze twee inboedels in één ;).




Had iemand al door dat ik van groen houd??

3 opmerkingen:

  1. Wat een gezellige frisse kussens. Ik kan me voorstellen dat je er graag naar kijkt.
    En dan gemaakt zonder patroon. Mooi hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die kussens zijn mooi, hoor! Vooral met dat accent van die paspel in het rood!
    Kom je maandag weer een linkje plaatsen op ikblogjijblogt?!

    BeantwoordenVerwijderen